Tap to unmute

♥Dance collection of Chae-yeon♥ Legendary video of which you might become a fan

공유
소스 코드
  • 게시일 2019. 04. 05.
  • Violetta nano dance from the beautiful IZ*ONE!
    (As expected) Chae-yeon, as the main dancer, has made a perfect dance performance
    Let us hear screams of IZ*ONE with violetta↗
    Chae-yeon, who is a dancing goddess with 18 million views
    Accumulation of cover dances, which has made another miracle
    ♥Legendary video of which you might become a fan of Chae-yeon with feathers
    [JTBC Voyage] Subscription ☞ bitly.kr/VgFZ3
  • 엔터테인먼트엔터테인먼트

댓글 • 14 548

  • Đan Nguyễn
    Đan Nguyễn 3 년 전 +1263

    No one's gonna talk about her precious expressions? No? She looks 200% more confident than when she was in PD48, and totally comfortable with herself. I'm so glad she finally found her own charm.

    • Multi fandom
      Multi fandom 9 일 전 +1

      Sadly that now she lost it again😢

    • Tsuyu asui
      Tsuyu asui 개월 전 +2

      ​@Đan Nguyễn what for comments did she get?

    • Đan Nguyễn
      Đan Nguyễn 3 년 전 +32

      @ChrisBrengel On the 1st episode, she rocked the stage with her outstanding freestyle dance. But as the show went on, the ridiculous comments and negligence of the audience gradually crushed her confidence and made her lose faith of herself. Been following her since Kpop Star, seeing how bad she wants this and how hard she has worked, my heart broke seeing her like that. I'm so glad now that she gets the attention she deserves and, as you've said, SHINE!

    • ChrisBrengel
      ChrisBrengel 3 년 전 +28

      Yes! She looked SO STRESSED on that show! Now that she's debuted with IZ*ONE she can just relax and let all that awesomeness shine!

  • Name me
    Name me 년 전 +741

    She’s not just the main dancer for IZONE, but she’s the main dancer for Kpop

    • Haritha T
      Haritha T 4 개월 전

      @Palavalasa_srinivasarao Exactly

    • A E
      A E 4 개월 전

      @Palavalasa_srinivasarao oh yeah? And what you always do is assume shits based on a comment? Immature fucker get a life

    • Palavalasa_srinivasarao
      Palavalasa_srinivasarao 4 개월 전

      @A E Exactly what you always do is lying.

    • A E
      A E 4 개월 전

      @Palavalasa_srinivasarao me when I lie

    • f u mnet
      f u mnet 5 개월 전 +3

      hey guys its so ridicilous to talk about who is the best dancer cause every main dancer has a different style , example chaeyeon is really good at dancing elegantly , lisa is better at hiphop style etc.

  • M
    M 년 전 +429

    조회수 많이 나오는 이유가 있다 이채연 진심 너무 잘함 와중에 노래 바껴도 버퍼링 없이 바로바로 춤추는 게 너무 신기함

  • 어리버리
    어리버리 년 전 +1244

    솔직히 채연때문에 아이즈원 멤버들의 전체적인 춤과 군무의 퀄리티가 이렇게 높아졌다고 봄 기존에 잘추던 멤버들은 자극될테고 많이 부족하던 친구들은 평균에 맞추기 위해 많이 노력했을 듯

    • 알i
      알i 년 전 +4

      @IJY l am이랑 1000%는 채연이 없었으면 못했을듯ㅜ

    • IJY
      IJY 년 전 +19

      아이즈원도 그렇고 프듀때도 ㅋㅋㅋㅋ
      채연이 들어간 팀은 채연이 없으면 댄스 진도가 못나갔음 ㅋㅋ 춤 느린 애들은 1:1 교습까지 시켜주고 다같이 멋진 무대 만들려고 노력하는 모습이 계속 보였으니까...
      옆에두면 여러모로 배울점 많은 친구라는게 보임

    • 엄효정
      엄효정 년 전 +22

      @어리버리 ㅋㅋㅋㅋㅋ아주 전문가 납셨구만ㅋㄲㅋㅋㅋㅋ

    • 어리버리
      어리버리 년 전 +1

      @김재호 아이돌에 그런 그룹은 없음 비주얼이나 보컬로 주목받으면 받았지 춤과 퍼포먼스만으로 승부보려면 댄스팀으로 코리아갓텔런트 같은 델 가야죠 채연이는 보강해야할 게 춤이 아니고 보컬과 무대를 압도할 수 있는 카리스마 같은 게 있어야 솔로든 그룹이던 더 주목 받을 겁니다.

    • 유쾌상쾌똥개
      유쾌상쾌똥개 년 전 +14

      네 저도 같은 생각입니다 춤 약간 부족했던 멤버 어느 순간 상향 평준화 되어 있는거 보고 깜짝 놀랬네요~~

  • nabuki yako
    nabuki yako 11 개월 전 +530

    Chaeyeon as a legend and dance machine. She earned it. She worked hard for this recognition. How I hope more people will appreciate her because she's a rare gem in the industry. I will never regret being her fan. We love and support you always, Chaeyonie!❤️❤️

    • Sandeep Kaur
      Sandeep Kaur 4 개월 전

      Thanks

    • p u
      p u 8 개월 전

      @nikki nakamura she left now

    • xiaaa
      xiaaa 9 개월 전 +3

      2022, still here for chaeyeon's dance and minju's reaction

    • nikki nakamura
      nikki nakamura 9 개월 전 +2

      she is currently under WM entertainment right? i hope she gets to shine high..

  • 밤식이
    밤식이 2 년 전 +5247

    이채연은 나중에 아이즈원 끝나면 괜히 마이너 그룹 들어가서 그냥 아이돌 할게 아니라 뭔가 솔로로 데뷔해서 세계무대에서 kpop 춤꾼계의 큰 획을 그어줬음 좋겠다... 100년에 한번 나올까 말까한 재능인듯

    • 괌 사는 코코 Coco R.
      괌 사는 코코 Coco R. 개월 전 +2

      그리고 2년후 hush rush❤

    • 우연_0304
      우연_0304 개월 전 +3

      솔로로 데뷔했어요ㅠㅠㅠㅠ

    • BI SU
      BI SU 개월 전 +2

      이말이 현실이 되가네요. 2022년 10월13일 솔로 데뷔

    • 장연화
      장연화 개월 전 +3

      데뷔

    • 커유리
      커유리 개월 전 +1

      성지순례 왔습니다!! 부자되게 해주세요.

  • 성이름
    성이름 년 전 +72

    5:29
    이야,,,러브샷은 진짜 따다다닥! 하는 안무가 절도있어서
    춤선이 상대적으로 부드러운 여자가 살리기 쉽지 않은데
    채연이는 그 힘든 걸 해내네,,,, 가슴이 웅장해진다,,,,
    가히 현 여돌 원탑 댄서라고 불러도 손색이 없다ㄹㅇ

  • 음파파
    음파파 년 전 +364

    와 보는데 진짜 온몸에 소름돋았음 저 많은 곡들의 안무를 다 안다는 것도 놀라운데 동작이 다 정확하고 춤선도 ㄹㅇ..... 진짜 타고난것도 있겠지만 노력도 엄청 하는듯 역시 춤으로 유명한 이유가 있었네 진짜 잘춘다

  • Eun
    Eun 11 개월 전 +77

    아니 근데 비율 무슨 일이야.....?
    반바지에 컨버스하이를 신었는데도 저런 비율이 나와....?
    이채연은 신이다...

  • fairy chaen
    fairy chaen 개월 전 +6

    I'm still thinking about Chaeyeon's random play dance that wasn't aired (Fiesta era). Please can you post it JTBC staff? 😭

  • kyom
    kyom 3 년 전 +1998

    CHAEYEON’S dancing is so smooth and so effortless. And her hair her expressions, her power, ugh I love this woman

  • Merlia Summer
    Merlia Summer 년 전 +72

    I always love how Minju looks at Chaeyeon when she is dancing. She is like “ How could this beautiful being exists in this world?” She looks like she was hypnotized by Chaeyeon’s talent and beauty. Like who wont? Chaeyeon is so gorgeous my gawd 🥺🥺🥺🥺
    Edit: and Mommy Eunbi too. She was like “ have to protect this beauty at all cost”

    • SynziaTheTaru
      SynziaTheTaru 2 개월 전 +3

      Minju is in complete awe of Chaeyeon.

  • 황방덕
    황방덕 2 개월 전 +5

    미쳤어 진짜 ,,, 이런 여돌이 얼마나 있을까

  • 오일남할배
    오일남할배 년 전 +470

    이런사람이 스트리트 우먼파이트에선 주목도못받다니 댄스를전공으로한사람들은 괴물이란걸 다시한번느꼇음 이채연 기죽지않았으면좋겠다 아이돌계에선 아직도 탑급이고 춤으로만승부보는사람들만 모인곳에 도전한것만으로도 박수처주고싶다

    • 김민수
      김민수 4 개월 전 +6

      도전하고 포기하지않았던것만으로도 최고다 진심 멋짐

    • b b
      b b 4 개월 전 +1

      최초로 그곳?춤도 파서 ㄹㅇ 춤캐 되면 좋겠음

    • 종종이
      종종이 5 개월 전 +2

      전문댄서들은 파워가 다름 확실히

    • 이승훈
      이승훈 7 개월 전 +18

      아무래도 스트릿댄서의 영역은 훨씬 파워풀하고 소울풀하니깐요..
      채연이는 깃털같아서 돌판 춤은 훨씬 잘할듯
      애초에 그런 댄스를 연습해오기도 햇고ㅡ

    • 乁║d║ㄏ
      乁║d║ㄏ 7 개월 전 +15

      채연은 춤도 잘추고 내가 생각하는 최고의 K팝 댄서라고 생각하고 터프한 춤도 잘 추고 거의 모든 춤을 출 수 있고 스트리트 댄스 쇼에서 그녀의 모든 능력을 보여주지 못한 것처럼 느꼈다. 그리고 그녀가 선택한 노래는 내 생각에 그녀의 모든 능력을 보여주지 않았고 나는 그녀의 프리 댄스가 인상적이라고 생각하고 나는 항상 그녀의 춤을 보는 것을 즐깁니다.

  • 김승연
    김승연 년 전 +9

    채연누나는 걱정없다 실력이 너무 좋아서 앞으로 뭘하든 성공할듯 인성은 말할것도 없고

  • oo m
    oo m 2 년 전 +2492

    난 채연이 춤출때마다 반응 잘 해주는 멤버들이 정말 너무 고맙고 좋다... 채연이 춤추는거만 봐도 좋긴한데 애들이 반응도 잘 해주니까 더 좋아ㅠㅠ 더 보는 재미가 있음

    • 흐힛
      흐힛 2 년 전 +1

      @아아아아아 연습생으로도 못들어가는게 얼굴까고 있네

    • 김새롬
      김새롬 2 년 전 +3

      @아아아아아 못생긴거라뇨 사람한테... 그리고 아이돌 할 외모가 아닌건 뭐죠? 채연이도 엄청 이뻐요 ㅎㅎ

    • 김새롬
      김새롬 2 년 전 +4

      @아아아아아 최근 댓글들 다 보니까 계속 못생겼다 이지랄하네 여자친구분들 팬인것같은데 여친 덕질이나 하러가라 채연이가 얼마나 이쁘고 맘도 착한데 니가 함부로 얘기할 사람이 아니야 채연이 상처주지말고 그냥 지나가라 계속 악플달면 소속사에 캡쳐해서 보낼꺼니까.. 갈사람은 그냥 지나가자고

    • Dong Mo
      Dong Mo 2 년 전 +7

      울 채욘 춤출맛 날듯ㅋㅋㅋ 다들 반응 귀여워

    • SilverZoo
      SilverZoo 2 년 전 +4

      전 특히 민주요ㅠㅠㅠㅠ 너무 귀여웡ㅠㅠㅠㅠ

  • 독하자
    독하자 년 전 +482

    그냥 춤선부터 팔다리길이 비율 몸라인부터 독보적임. 춤으로는 아이돌 다 발라버림. 진짜 열심히하고 이쁘고 춤을 사랑하는게 느껴져서 보는사람한테 더 와닿는듯. 봐도봐도 진짜잘한다

    • 문학충
      문학충 8 개월 전 +2

      @고양이 춤 출 때 라인이용

    • 고양이
      고양이 9 개월 전 +1

      춤선이 뭐임

  • P JH
    P JH 년 전 +82

    보아때부터 여자 솔로 및 여자 아이돌 왠만하면 다본거같은데 천재 + 노력의 집합체 인거 같음. 그냥 빠져들어서 넋놓고 보게 되네 무용수 느낌 미친재능이다.

  • 이고양
    이고양 년 전 +117

    주기적으로 보러오는 거.. 최고임... 진짜 머리카락도 춤춘다는게 맞는 말 ㅋㅋㅋㅋ 요즘 여돌 중에 춤 젤 잘추는것같음..

  • 임주환
    임주환 7 개월 전 +16

    지금 3년동안 계속보는데 ㅈㄴ잘하네 진짜 .......

  • 보라색망고
    보라색망고 2 년 전 +10154

    채연이가 댓글 하나하나 다 읽는다고 했으니까 그냥 보기만 하다가 다는데 채연아 너 진짜 잘해 나 너때문에 아이즈원 입덕했어 코로나 조심하고 건강 조심해 늘 고마워

    • dw
      dw 8 개월 전

      반말하는거 킹받네

    • WoeiHau
      WoeiHau 2 년 전 +1

      Artist Of The Month Lee Chaeyeon next episode will be revealed at Channel Studio Choom tonight 11pm(KST).
      Don't forget to tune in.

    • ᄒᄌ
      ᄒᄌ 2 년 전

      코로나 벌써 반 년이구나

    • 구칠
      구칠 2 년 전

      T빠순이 영어는 안읽지 않을ㄲ

    • 웅냥냥
      웅냥냥 2 년 전

      @love빅토리 아니에요!48에서 댓이 삼천개 달리며 그거 다 읽는다 그랬는데요?

  • Jesse MADLYFE
    Jesse MADLYFE 년 전 +236

    I saw a video of her covering her sister’s song so I thought I’d look up the rest of the video.. I was COMPLETELY blown away by her talent! She legit nailed EVERY single song they played! That was amazing to watch Miss Chaeyeon! I hope to see more of you in the future!! Fighting!!

  • Wiz* Sone
    Wiz* Sone 년 전 +161

    Who's back here?? I miss chaeyeon covering songs so much, i miss izone on variety shows, please bring them back!!! :((

  • Bong Joon Hoax
    Bong Joon Hoax 11 개월 전 +65

    This had 17 million views! Chaeyeon is a legend.

  • 030 77
    030 77 6 개월 전 +29

    오랜만에 보러왔어 채연아...
    나중에 솔로 데뷔하고 놀토나와서 키랑 같이 춤 싹쓸이 해줬으면 좋겠다.........

  • 대상어
    대상어 3 년 전 +821

    채연이의 타고난 재능이 정말 엄청 나다는걸
    많은 분들이 알고 계시지만...
    그 뒷면에는 정말 수많은 밤을 세우며 땀을 흘렸을
    그녀의 연습량과 노력이 느껴지는 영상이에요.
    매번 채연이의 댄스를 보면 돗자리를 펴놓고
    주접 떠는게 일상이지만..이번 아이돌룸은 특히 더
    채연이가 즐기는게 보여서 흐뭇합니다🕊😍

    • Psycho Rabbit
      Psycho Rabbit 3 년 전 +15

      좋은글 감사합니다.

    • 나는파란ImBLUE
      나는파란ImBLUE 3 년 전 +43

      채연이는 단체연습 끝나고 항상 개인연습한다고 들었음. 그시간에 저런 곡들 안무따면서 연습해서 전부 다 아는듯?

  • 가은
    가은 년 전 +9

    채연님 춤 너무 독보적이라 눈이 갈 수밖에 없어 언니 진짜 개멋있어요

  • 미루
    미루 년 전 +40

    채연이 춤출 때 멤버들 뒤에서 한명도 안 빠지고 리액션 열심히 해 주는 모습들이 진짜 너무 사랑스럽고 예쁘다 잘된 그룹은 잘되는 이유가 있어

  • 즈메바
    즈메바 년 전 +218

    채연아 자신감이 떨어지거나 슬럼프가오면 여기댓글을 보러와줘 니가 얼마나 대단한 사람인지 꼭 알아야해

  • Earth
    Earth 년 전 +5

    춤 장난아니네...ㅋㅋㅋ

  • maryam
    maryam 3 년 전 +2293

    The power of Lee Chaeyeon; she got 10 millions of views just for her dance covers 😌

    • IZ*ONE Is My Religion
      IZ*ONE Is My Religion 2 년 전

      @yujin haidar goblok

    • A Hiung
      A Hiung 2 년 전 +6

      @yujin haidar wrong room

    • mai
      mai 2 년 전 +10

      @yujin haidar lisa? this is not a blackpink video....

    • Nezuko Chan
      Nezuko Chan 2 년 전

      Now 11

    • Dean Yikes
      Dean Yikes 2 년 전

      @Tesa Martin the viewers over that we think babiee

  • eunhye
    eunhye 년 전 +70

    한번 보고 반해서 주기적으로 보러오는 영상입니다ㅠㅠ 채연의 춤은 선이 아름답고 깃털처럼 가벼운듯 하면서도 포인트를 기가막히게 집어내는 실력을 가진것 같아요 거기다가 긴팔과 다리가 더 우아한 춤선을 만들어주는것 같아요 다른 장르의 춤도 기대돼요♡

  • ᄒᄒᄌ
    ᄒᄒᄌ 년 전 +72

    3:10 달라달라 (있지)
    3:36 Yes or Yes (트와이스)
    3:59 붐바야 (블랙핑크)
    4:34 Wow Thing (슬기,청하,신비,소연)
    4:57 벌써 12시 (청하)
    5:21 Love Shot (엑소)
    6:14 Want (태민)
    6:49 Alligator (몬스타엑스)
    8:08 롤러코스터 (청하)

  • 아이들 멤버 수내 수학점수 보다 높다

    진짜 춤 잘춘다는 여자 연예인 중에서도 원탑인 것 같음... 진짜 타팬이 봐도 이 분 춤을 못 잊어요 진짜 너무너무 잘추고 진짜 제일 원탑같아요ㅠㅠ

  • 다이라
    다이라 년 전 +92

    처음네 아이즈원 몰랐을 때 우연히 알고리즘에 떠서 봤는데 이채연 보고 와 춤 짱 잘추는데 노래도 잘하고 얼굴도 짱 이쁘넹..이라고 생각했는데 다시 보니까 가벼움+파워풀함+보컬+외모가 다 받쳐줌..

  • R B
    R B 3 년 전 +9578

    *Imagine if we get a Chaeyeon and Chungha stage for the upcoming award shows*

    • FELIX
      FELIX 년 전

      Bro I can feel it

    • ♡ seol!
      ♡ seol! 년 전

      i would just feel more *tAlEnTlEsS*

    • FELIX
      FELIX 년 전

      Smell

    • Anissa Deasy
      Anissa Deasy 2 년 전

      QUEENSSS

    • WoeiHau
      WoeiHau 2 년 전

      Artist Of The Month Lee Chaeyeon next episode will be revealed at Channel Studio Choom tonight 11pm(KST).
      Don't forget to tune in.

  • Blinn' Y
    Blinn' Y 년 전 +77

    10분 동안 잠시 비는 순간도 없이 깔끔한 동작과 유려한 스킬을 보여주는 이채연... 진짜 케이팝 댄스장르의 미래가 밝다 밝아

  • Maech Libo-on
    Maech Libo-on 2 개월 전 +35

    Rewatching this a week before her solo debut is giving me so many emotions. ASDGHJKLKSKS

  • Smeraldo Nabi
    Smeraldo Nabi 년 전 +107

    Queen Chaeyeon and Princess Chaeryeong are the only Dance Royal I know in this industry

  • 러블텀
    러블텀 년 전 +38

    05:54 살짝 웃으면서 입술 앙 다물었다가 다시 안무 들어갈 때 표정 싹 바꾸는거 너무 좋다...갓채연 항상 응원합니다😍

  • 한뼘작가 (HandSpanner)

    천재성의 좋은예, 예술의 경지, 몸의 선자체가 아름답다.

    • WoeiHau
      WoeiHau 2 년 전 +2

      Artist Of The Month Lee Chaeyeon next episode will be revealed at Channel Studio Choom tonight 11pm(KST).
      Don't forget to tune in.

    • 문스타치즈
      문스타치즈 2 년 전 +2

      @김시우 니얼굴 보단 100000000000배 더 예쁨 ㅋ

    • 남채민
      남채민 2 년 전 +1

      @와닫다닥 튀는겨?보복이라니ㅋㅋㅋㅋ

    • hee ny
      hee ny 2 년 전 +1

      @와닫다닥 진정 고딩이 맞아?ㅋㅋㅋㅋㅋ 잘가 애기야ㅋㅋㅋㅋ 걍 짜져있지 더 없어보이게 또 뭐니..ㅉㅉ 다신 오지마^^ 빡공이나 화이팅!

    • 민초
      민초 2 년 전 +2

      뤼캐 뭐래 쫄려 놓고 빤스런하는 주제에
      물에 빠져도 주댕이만 살겠지 ㅉㅈ
      팬티 챙겨가 하도 개빠지게 쫄튀해서
      팬티 떨어졌당ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

  • Josefina
    Josefina 년 전 +47

    Chaeyeon is impressive, my jaw drops everytime i see her dance, she's one of a kind

  • j j
    j j 년 전 +170

    채연님의 춤은 파워풀하고 날렵하면서도 부드러운 춤선을 가지고 있어 보는사람도 춤을 보면서 재미를 느낄수 있는거 같아요

  • Da da
    Da da 년 전 +143

    WM I NEED CHAYEON TO DEBUT SOLO AS SOON AS POSSIBLE! I CANNOT WAIT FOR HER TO OWN THE STAGE!
    Like if y’all agree.

    • glittery
      glittery 3 개월 전 +1

      Chaeryeong just leaked on a show that Chaeyeon is preparing for a solo album. Our prayers have been answered :))))

    • John Chan
      John Chan 3 개월 전 +1

      I think she has left wm unfortunately. let's hope she pulls a chaewon and joins another company's girl group

  • 만죽이
    만죽이 년 전 +12

    와... 진짜 잘한다... 볼 때마다 매일 신선한 느낌으로 봄 춤 이렇게 잘 추는 사람 첨 본다

  • Chel
    Chel 3 년 전 +1019

    I'm glad she didn't give up being an idol, because seeing her smile bring happiness to me everyday... Saranghae Chaeyeon 🙆❤❤💕💕

  • h Jiny
    h Jiny 년 전 +5

    몇 번을 봤는지 모르겠다ㅋㅋㅋㅋ볼 때마다 새로워 대단해...

  • steph
    steph 11 개월 전 +223

    Imagine her first cover reached 1.8m views then climbing up to 17m?! The power of Lee chaeyeon

    • Mar
      Mar 4 개월 전 +4

      it's a mistake in the translation, the video actually earned 18m, i remember i saw it at the time lol

    • steph
      steph 9 개월 전 +1

      @K X thankyou

    • K X
      K X 9 개월 전 +17

      the first cover was uploaded by a fan and it garnered 18m views not 1.8m and jtbc copyrighted it after finding out and uploaded their own video knowing it will gain views too

  • Top condition
    Top condition 3 개월 전 +7

    아이즈원도 이 영상 때문에 처음 알았고 스우파도 첫 화제몰이 이 분이 상당히 기여한 것 같은데 재능에 비해 기회가 잘 닿지 않는것 같아서 아쉽네 포텐 터지면 언제라도 무궁무진한 사람 같다

  • 김욘디
    김욘디 3 개월 전 +10

    와 진짜 오랜만에 다시보는데 진짜 잘춘다

  • Robin C
    Robin C 2 년 전 +1634

    Chaeyeon’s dancing is the result of talent plus hard work and dedication. She’s even stable whenever she sings. You can’t just learn how to dance like that. You have to be born with that talent.

    • 1111truu
      1111truu 2 년 전 +1

      Born to dance

    • onodakun
      onodakun 2 년 전 +1

      @ZM Z agree

    • Megan
      Megan 2 년 전 +6

      Pd48 trainer Bae yoonjung said that Chaeyeon was born with it too. She said that if everybody just works hard everybody will be like chaeyeon but they’re not lol

    • lianna
      lianna 2 년 전 +13

      Bae Yoonjung, well-known choreographer:"Even if you learn dance, it's hard to dance as well as Chaeyeon. She's kind of a case where she was born with it. If everyone danced as well as Chaeyeon just because they learn dance, then what, everyone will all be pros?" (translation credit: @wizardmoo)

    • ZM Z
      ZM Z 2 년 전 +58

      Some people are born like that, while some improve with hard work and dedication. Chaeyeon is naturally a talented dancer but she still worked hard to be this amazing.

  • 채쿠라개굴
    채쿠라개굴 년 전 +24

    일단 춤은 완벽히 대단, 저걸 다 안다는게 대단, 저걸 다 추는 체력도 대단, 그 와중에 그걸 즐기는게 대단

  • 조지헌
    조지헌 년 전 +4

    진짜 대단하다..! 언제봐도 놀라운 실력

  • N
    N 년 전 +30

    SHE SUITS BOY GROUP DANCES SO MUCH NGL IM IN LOVE WITH HER MOVES

  • Wu Tang
    Wu Tang 년 전 +5

    1600만뷰 채연이 본인 댓글 잘 챙겨본다고 하는데 이거 보고 좋아했음 좋겠다

  • Sina Sofa
    Sina Sofa 3 년 전 +1157

    I'd love to see the original singers react to Chaeyeon covering their dances😍 Such an amazing dancer😊

    • Emyr Amir
      Emyr Amir 3 년 전 +2

      Why react when they can dance together

    • Bikih Bikutehh
      Bikih Bikutehh 3 년 전 +7

      Sina Sofa they even dance together

    • Sina Sofa
      Sina Sofa 3 년 전 +1

      @Bikih Bikutehh awww thanks😁 i'll look it up

    • Bikih Bikutehh
      Bikih Bikutehh 3 년 전 +18

      Monsta X Shownu already reacted to Chaeyeon dance Alligator

  • 아아
    아아 10 개월 전 +11

    주기적으로 봐야하는 영상ㅠ 진짜 데뷔해 이채연

  • Lizzie Mae Posia
    Lizzie Mae Posia 년 전 +26

    I can't even count how many times I watched this!!! Saranghae chaeyeon!!!

  • alaizadums
    alaizadums 년 전 +34

    I always go back to this video and rewatch whenever i feel down. Thank you for your gift, Chaeyeon 🤍

  • manimani
    manimani 3 개월 전 +9

    나 진짜 최애가 채연언니였는데 진짜 안제쯤 다시 자주 보게될 수 있을지 ㅠㅠ 좋은 것만 보고 듣고 단단한 사람돼서 다시 나와줬으면 좋겠담....

  • hibyeee
    hibyeee 2 년 전 +575

    8:08 when she starts to dance, i realize she smiles a lot. You can tell she really loves to dance. And something about her smile is so alluring. Makes you want to watch more of her dancing.

  • 9mile
    9mile 년 전 +9

    솔직히 아이돌 무대나 댄스 이런거 잘몰랐는데
    채연 영상들 보면서 춤선이 얼마나 보는 사람에게 차이를 주는지를 처음 느꼈음

  • 이용
    이용 년 전 +4

    춤도 너무 잘추고, 리액션이 넘 찰짐

  • Wawa Qaho
    Wawa Qaho 년 전 +41

    I have to say that chaeyeon really genius in dancing.. look at her aura.. wow

  • Go_ Dance
    Go_ Dance 년 전 +44

    She's the 3nd best dancer I have seen in kpop industry after hyolyn and chungha.
    She's not that popular and not everyone know her talent
    But if all kpop fans know her
    They would definitely change their bias.
    A multi talented idol like her deserve more recognition.

  • Lalaine Deomampo
    Lalaine Deomampo 3 년 전 +1558

    I can't remrmber how many times i've watched this. Chaeyeon's freaking cool.

  • hello
    hello 년 전 +8

    채연언니는 진짜로 춤 잘 춘다
    걔다가 예쁘기까지 해ㅠㅠ
    난 채연언니가 너무 좋아 언니 사랑해요♡

  • 말랑꿀떡
    말랑꿀떡 년 전 +15

    와.. 오랜만에 다시 보는데 진짜 이채연은 전설이다.. 댄스실력 ㄹㅇ실화냐? 가슴이 웅장해진다....

  • Yzle Shon
    Yzle Shon 2 개월 전 +28

    September 15,2022 WM confirmed that Lee Chaeyeon will debut as a Soloist in October and I'm so Happy for Chaeyeon because she deserve it! We wait for a long time and now we will see her dominating the stage again😥❤️

  • 선진녀
    선진녀 년 전 +25

    러브샷은 다 봤는데..
    채연이 젤 잘 추는듯..
    그 놀라움이.. 아직도 멈추지않아..ㄷㄷ

  • 수영장
    수영장 2 년 전 +2675

    이채연 대단한게 커버댄스하면 다른 사람들은 똑같이 따라하기 바쁜데 기본베이스는 기존안무로 추면서 자기식대로 모션을 수정해서 추네

    • 수영장
      수영장 2 년 전

      @노스트레스 진짜 제가 잘못했습니다 용서해주십시요 형님

    • 노스트레스
      노스트레스 2 년 전

      똑같이 따라하기 바쁘대 ㅋㅋㅋㅋㅋ
      칭찬하려면 칭찬만 하세요 남까지말고
      진짜 맞짱까실래요?

    • 지아
      지아 2 년 전

      수영장 900

    • 뭘봐새기야
      뭘봐새기야 2 년 전 +2

      @서민재 맞아여 천퍼때 빨리 외우던뎀

    • 서민재
      서민재 2 년 전 +16

      아니면 춤을 한두번 보고 바로 따서 추는것의 증거가 될수도 있겠네요. 이채연 정도면 웬만한건 몇번보고 바로 출거같은데 저런 조금의 디테일이 다른게 그 빠른 스피드를 증명해주는 것일지도

  • 오렌지
    오렌지 년 전 +204

    보통 데뷔하면 스케줄이다 뭐다 힘들어서 연습 시간 줄고, 자연스럽게 실력이 늘지를 않거나 오히려 퇴화하는 경우도 있는데
    이채연은 왜 지금이 더 실력이 발전을 했지
    이때도 레전드였는데 지금이 더 잘춘다는게......
    발전에 끝이 없는 아티스트 ㅜㅜㅜ

    • 다다다Com
      다다다Com 년 전

      퇴화보단 열정이 식는게 아닐까 싶은데 ...

  • jeNOJAEMin
    jeNOJAEMin 년 전 +26

    *the fact that I'm never bored watching this over and over again*

  • 김밀크
    김밀크 년 전 +9

    이날 째욘은 미모까지 정점이라 생각함...... 너무 예뻐.......
    wow thing, love shot 최애 ㅠㅠㅠ

  • Gil Sanchez
    Gil Sanchez 6 개월 전 +9

    CHAEYEON is definitely the best female dancer in 4th gen, but I would also say, as a 2nd gen stan, Lee Chaeyeon is one of the best in the whole Kpop History. I mean, dancer like Chaeyeon doesn't comeby often. She's called Feather Chaeyeon afterall. It is so natural and innate in her. She's born with it. She's is not just an excellent dancer, but also a great vocalist and decent rap skills. Overall, she is a well rounder artist.

  • Dawinssss
    Dawinssss 3 년 전 +1718

    every time this video appears on my timeline I automatically click the video even though I've watched it many times but never get bored. I don't know how many times I watched it again and again.

  • Earth
    Earth 년 전 +4

    와.. 입이 다물어지질않네... 어마무시하다

  • Crishna Mee Sampiano

    Aww my chaeyon is becoming confident in herself and freakin shows!! I LOVE IT!!

  • tiny tyun
    tiny tyun 년 전 +10

    I'm starting to dance because chaeyeon inspire me,, I want to be like her, I want to dance like my body's just as light as a feather like her, she's just so perfect to me, I'll love chaeyeon for the rest of my life ✨

  • nabi
    nabi 년 전 +5

    다 아는데도 자꾸자꾸 들어오게되는 마성의 영상이다ㅠ♥ 깃털채연 최고!!

  • 보틀
    보틀 3 년 전 +275

    채연이가 무대위에서 보여주는 퍼포먼스는 눈을떼기힘들다 아이즈원의 맴버라서 너무 고맙고 자랑스럽다

  • 김하나
    김하나 10 개월 전 +8

    러브샷 커버는 진짜 몇번을 돌려봤는지 전율이 돈다 ㄷㄷㄷㄷ

  • Blablablaznz
    Blablablaznz 년 전 +80

    Is this the most watched idol dance cover? Look at the way Chaeyeon dances really like a feather, I'm never disappointed to make it my bias

  • Q
    Q 년 전 +15

    아이돌 댄스커버 조회수로 레전드다
    이거 보러올때마다 진심 위즈원인거 자부심 느낌♡
    이채연=위즈원의 자부심♡

  • 감성타는 고양이

    이걸 다시 보러 또 오다니 이채연 그녀는 전설이다

  • M.C. ESCHER
    M.C. ESCHER 3 년 전 +10195

    She should debut solo like chung ha.

    • Lia Salah
      Lia Salah 년 전

      Amen to that, because she not giving enough opportunities to show her talent

    • A19_Friskila Riyanti
      A19_Friskila Riyanti 년 전

      You right 👍

    • Aerazel
      Aerazel 년 전

      @selena cabello ofc, i wouldnt say that if i havent lmao

    • selena cabello
      selena cabello 년 전

      @Aerazel have you heard them sing tho?

    • LUNAXCY
      LUNAXCY 2 년 전

      yeah honestly and hopefully we can have them collab

  • 0111 00
    0111 00 년 전 +16

    theres nobody like her. lee chaeyeon is a kpop treasure

  • SO President
    SO President 년 전 +6

    와..... 진짜 춤 잘춘다.....

  • hee ny
    hee ny 년 전 +24

    채연아 1700만뷰 돌파☆ 축하해🎉🥳
    항상 응원하고 사랑한다🙌🤍

  • chaesluvbot
    chaesluvbot 년 전 +20

    that's our chaeyeon gosh her charisma and dance is everything!

  • Han사코
    Han사코 2 년 전 +1754

    와 대박이다 소름돋는데?? 와 심각하다 진짜 ㄹㅇ 모든 아이돌 통틀어서 춤 제일 잘추는 것 같은데 미쳤다 진짜 대박ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ 와..... 솔로해도 되겠다 나 진심 닭살돋음

    • ᄂᄂ
      ᄂᄂ 2 년 전 +3

      확실히 남돌이랑 여돌은 파워차이가 좀 있다보니 여돌이 남돌커버를 하면 좀 어색한 경우가 있는데 되게 소화를 잘하시더라구요 ㅋㅋㅋㅋㅋ 보고 반햇듬 ... 이상 아미였읍니다 ㅋㅋㅋ

    • 파친미미
      파친미미 2 년 전 +12

      @지후 그만큼 넘사벽이라..

    • 뿌링푸링
      뿌링푸링 2 년 전 +2

      창문에김이서려 인정입니다!

    • 지후
      지후 2 년 전 +31

      욜로나이트 이 댓글에는 누구도 잘 추는데요 이런 댓글 없어서 좋네용 ㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠ

  • lsis Hyoung
    lsis Hyoung 년 전 +9

    보고싶으다 울 째요니!!!!
    언제 이리 빨리 시간이 지난건지~~~
    다시 힘차게 하늘로 날아오르는 깃털이 보고싶으다!!!!
    째요나 언제까지나 기다릴께!!!!
    꼭 다시 만나쟈!!!!!!!

  • 이이이
    이이이 년 전 +11

    춤출때 정말 빛나고 즐거워 보여서 참 멋지다

  • 김진호
    김진호 년 전 +10

    진짜 조회수가 이해되는 클라스다

  • Hennie Marie
    Hennie Marie 11 개월 전 +31

    It's been 2years but I'm still fascinating with her dance 💕

  • pearlsugarfairy
    pearlsugarfairy 3 년 전 +277

    I swear this girl is a treasure, a whole gem on her own. She has it all, talents, looks, personality, talent, talent, skills.

    • Tesa Martin
      Tesa Martin 3 년 전 +2

      @NᄌRTH EAST but I say she's beautiful! No one can change my mind

    • NᄌRTH EAST
      NᄌRTH EAST 3 년 전

      But korean say she is ugly

    • balloon
      balloon 3 년 전 +3

      U forgot one more talent

  • GH Baek
    GH Baek 년 전 +7

    춤선 하나 하나가 우아하고 멋있네요..ㅠㅠ

  • _ Sga
    _ Sga 년 전 +15

    걸크러쉬 컨셉 싫어하는 남자지만 이건 진짜 인정안할수가 없네 개멋있다 걍

  • Juan Kim
    Juan Kim 년 전 +227

    아이돌 춤은 다 비슷하다고 생각했었는데 채연이 love shot 추는거 보고 소름돋아서 바로 입덕해버림...

  • Jeon's prncess Suh
    Jeon's prncess Suh 년 전 +10

    And I'm back to watch this " one of the most iconic moments of iz*one (in kpop industry also) " cause I miss them already